POLITYKA PRYWATNOŚCI
§ 1
Postanowienia Ogólne
Niniejsza Polityka prywatności Platformy B2B jest skierowana do podmiotów prowadzących działalność gospodarczą i określa rodzaj, zakres, sposoby korzystania z danych, prawa i obowiązki Kontrahenta oraz zabezpieczenie danych osobowych.
Brak akceptacji przez Kontrahenta niniejszej Polityki Prywatności jest równoznaczny z brakiem możliwości korzystania z usług Platformy B2B, w tym składania Zamówień.
Polityka Prywatności stanowi integralną część Regulaminu Platformy B2B, a znajdujące się w Regulaminie definicje mają odpowiednie zastosowanie do niniejszej Polityki Prywatności, chyba że określone wyrażenia lub zwroty zostały bezpośrednio w niniejszej Polityce Prywatności zdefiniowane inaczej.
Administratorem danych osobowych Kontrahentów zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781) ze zmianami, zwaną dalej „Ustawa o ochronie danych osobowych”) jest spółka OneMoreBeer sp. z o.o. z siedzibą ul. Przemysłowa 4, 34-382 Wieprz, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod nr KRS: 0000923099, posiadająca nr NIP: 5213500255 oraz nr REGON: 141554290, o kapitale zakładowym 40.400,00 zł pokrytym w całości.
Dane osobowe przetwarzane będą w celu obsługi Platformy. Ma Pani/Pan prawo do dostępu do swoich danych oraz do ich poprawiania. Podanie danych jest dobrowolne.
§ 2
Zbierane dane
Kontrahent może przeglądać Platformę B2B bez konieczności podawania swoich danych osobowych czy też bez konieczności dokonania rejestracji, z zastrzeżeniem postanowień punktu B poniżej [Dane zbierane automatycznie].
A. Dane w celu realizacji Zamówienia
Zgodnie z Regulaminem warunkiem złożenia Zamówienia przez Kontrahenta jest m.in. podanie danych Kontrahenta. Kontrahent podaje swoje dane dobrowolnie, jednakże brak wskazania niektórych danych może uniemożliwić złożenie Zamówienia przez Kontrahenta, gdyż Sprzedawca nie będzie miał możliwości przyjęcia Zamówienia i skontaktowania się z Kontrahentem w celu ustalenia szczegółów realizacji Zamówienia oraz ewentualnego zawarcia Umowy Sprzedaży, lub umowy świadczenia usług w ramach Produktów innych niż Towar.
Sprzedawca zbiera następujące dane Kontrahenta: Nazwa i adres przedsiębiorcy będącego osobą prawną, imiona i nazwisko przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą, numer identyfikacji podatkowej NIP, numer REGON, numer KRS, adres e-mail, nick, telefon kontaktowy, adres Dostawy Towaru, dane wymagane do realizacji płatności za Zamówienie.
Sprzedawca zbiera dane Kontrahenta w celu zawarcia z Kontrahentem umowy o świadczenie Usług i w związku z wykonywaniem tej umowy.
Rejestracja Konta wymaga od Kontrahenta podania Loginu oraz Hasła zabezpieczającego Konto.
Login i Hasło są poufne i winny być strzeżone przez Kontrahenta przed wykorzystaniem przez osoby nieupoważnione przez Kontrahenta.
B. Dane zbierane automatycznie
Podczas korzystania przez Kontrahenta z Platformy B2B automatycznie zbierane są dane dotyczące Kontrahenta. Do tych danych zalicza się: adres IP, nazwa domeny, typ przeglądarki, typ systemu operacyjnego. Dane te mogą być zbierane przez pliki cookies („ciasteczka”), system Google Analytics.
Pliki cookies, o których mowa w pkt. 1, to pliki wysyłane do komputera lub innego urządzenia Kontrahenta podczas przeglądania strony internetowej Platformy B2B.
Pliki cookies zapamiętują preferencje Kontrahenta, co umożliwia m.in.:
podnoszenie jakości Usług,
poprawianie wyników wyszukiwania i trafności wyświetlanych Towarów,
tworzenie statystyk oglądalności,
śledzenie preferencji Kontrahenta.
Pliki cookies nie powodują zmian konfiguracyjnych w urządzeniu lub oprogramowaniu zainstalowanym w urządzeniu Kontrahenta,
Kontrahent może nie wyrazić zgody na wykorzystywanie plików cookies (blokowanie plików cookies), co w przyszłości uniemożliwi przechowywanie plików cookies w urządzeniu Kontrahenta,
Kontrahent, który nie wyraża zgody na wykorzystywanie plików cookies (zastosuje blokadę plików cookies) powinien wybrać odpowiednie ustawienia w używanej przez siebie przeglądarce stron WWW. Proces plików cookies różni się w zależności od używanej przez Kontrahenta przeglądarki.
Kontrahent, który chce usunąć dotychczasowe pliki cookies powinien wybrać odpowiednie ustawienia w używanej przez siebie przeglądarce stron WWW lub usunąć pliki cookies ręcznie. Proces usuwania plików cookies różni się w zależności od używanej przez Kontrahenta przeglądarki.
Sprzedawca uprzedza, że zablokowanie lub usunięcie plików cookies może spowodować utrudnienia w korzystaniu ze Platformy B2B, a w niektórych przypadkach uniemożliwić korzystanie z niektórych jego opcji.
Google Analytics, o którym mowa w pkt. 1, to system analityki internetowej dający wgląd w ruch Platformy B2B stosowany w celu prowadzenia działań marketingowych.
Kontrahent, który nie wyraża zgody na działanie systemu Google Analytics powinien zastosować blokadę plików cookies.
§ 3
Wykorzystanie danych
Dane podane przez Kontrahenta Sprzedawca wykorzystuje do:
świadczenia usług i zapewnienia stosownej obsługi Kontrahenta,
realizacji Zamówienia, lub umów świadczenia usług w ramach Produktów innych niż Towar,
przyjmowania i rozpatrywania zastrzeżeń oraz zapytań Kontrahentów,
wsparcia, realizacji procesów płatności,
dostosowania, pomiaru i ulepszania usług Platformy B2B,
prowadzenia działań marketingowych.
Sprzedawca zbierający dane Kontrahenta w celu skorzystania z Infolinii, przekazuje dane Kontrahenta innym podmiotom, świadczącym usługi na rzecz Platformy B2B, na rzecz Kontrahenta lub biorącym udział w procesie realizacji Zamówienia bądź reklamacji na podstawie umów o powierzenie przetwarzania danych zgodnie z art. 31 Ustawy o ochronie danych osobowych, w zakresie niezbędnym do wykonania wskazanych czynności. Oznacza to, że dane osobowe są powierzane m.in. kurierom, ubezpieczycielom, instytucjom finansowym, podmiotom trzecim z którymi Kontrahent zawiera umowy świadczenia usług w ramach Produktów innych niż Towar.
W przypadku udzielenia przez Kontrahenta zgody na przetwarzanie jego danych osobowych w celach marketingowych (poprzez zaakceptowanie właściwej Klauzuli), dane Kontrahenta będą wówczas zbierane i wykorzystywane przez Sprzedawcę w celach przedstawienia oferty handlowej, przeprowadzenia konkursów itp. działań marketingowych.
W przypadku udzielenia przez Kontrahenta zgody na przetwarzanie jego danych osobowych w celu otrzymywania informacji handlowych w postaci np. newslettera w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r., Nr 144, poz. 1204, ze zmianami), dane Kontrahenta będą wówczas zbierane i wykorzystywane przez Sprzedawcę. Sprzedawca może powierzyć rozesłanie informacji handlowych przez podmiot trzeci działający w imieniu Sprzedawcy. Wyrażenie zgody przez Kontrahenta na przetwarzanie jego danych osobowych w celach otrzymywania informacji handlowych oznacza wyrażenie zgody przez Kontrahenta na przetwarzanie jego danych osobowych w celach marketingowych.
Dane zbierane automatycznie mogą być użyte do analizy zachowań Kontrahentów na Platformie B2B, oraz do personalizacji zawartości Platformy B2B.
Dane zbierane automatycznie, które dotyczą Kontrahentów zamieszczających komentarze, mogą zostać użyte w celu promocji Platformy B2B.
Dane zbierane poprzez bezpośredni kontakt Kontrahenta z pracownikiem/konsultantem Sprzedawcy, przez podmiot trzeci, są wykorzystywane wyłącznie w celu kontaktu z Kontrahentem i udzielenia pomocy Kontrahentowi.
Sprzedawca zastrzega sobie możliwość gromadzenia adresów IP Kontrahentów odwiedzających Platforma B2B, które mogą być pomocne przy diagnozowaniu problemów technicznych z serwerem, tworzeniu analiz statystycznych (np. określeniu z jakich regionów Platforma B2B notuje najwięcej odwiedzin). Ponadto, mogą być przydatne przy administrowaniu i udoskonalaniu Platformy B2B.
Kontrahent może odwołać swoją zgodę na otrzymywanie informacji handlowych, marketingowych w każdym czasie poprzez zmianę (odznaczenie) odpowiedniej opcji wyboru w ustawieniach jego Konta. W przypadku Kontrahenta, który nie ma zarejestrowanego Konta, odwołanie zgody może nastąpić telefonicznie poprzez kontakt z Działem Obsługi Klientów Platformy B2B.
Sprzedawca zastrzega sobie możliwość korzystania z usług podmiotów trzecich w zakresie opracowania statystyk dotyczących korzystania ze Platformy B2B. Sprzedawca zapewnia, że w takim przypadku podmiotom takim nie zostaną przekazane żadne dane identyfikujące Kontrahentów.
W reklamach zamieszczanych na Platformie B2B mogą być wykorzystywane cookies podmiotów trzecich, mające na celu umożliwienie analizy skuteczności kampanii reklamowej. Niniejsza Polityka Prywatności nie reguluje zasad wykorzystania mechanizmu cookies przez podmioty trzecie.
§ 4
Prawo dostępu do danych osobowych
Kontrahentowi przysługuje prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania, żądania zaniechania przetwarzania, usunięcia danych osobowych, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem Ustawy o ochronie danych osobowych albo są już zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane.
Z chwilą zaakceptowania przez Kontrahenta Zamówienia zmianie nie podlegają dane użyte w celu złożenia Zamówienia, w tym wystawienia dokumentu księgowego. Zmianie nie podlegają dane zbierane automatycznie.
Wszelkich zmian w zakresie swoich danych osobowych Kontrahent może dokonywać po zarejestrowaniu się, a następnie zalogowaniu na Platformie B2B przy użyciu Hasła oraz Loginu. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy usunięcia danych Kontrahenta, jeżeli ich zachowanie jest niezbędne w celu realizacji roszczeń lub jeżeli wymagają tego obowiązujące przepisy prawa.
§ 5
Zabezpieczenie danych osobowych
Sprzedawca oraz podmioty trzecie jako administratorzy danych osobowych stosują środki techniczne oraz organizacyjne niezbędne do ochrony danych wymagane Ustawą o ochronie danych osobowych, w szczególności zabezpieczają dane osobowe Kontrahentów przed udostępnieniem ich osobom nieupoważnionym, utratą czy uszkodzeniem.
Kontrahent zobowiązany jest we własnym zakresie odpowiednio zabezpieczyć Hasło przed ujawnieniem osobom trzecim.
Kontrahent ponosi wyłączną odpowiedzialność i ryzyko związanie z ujawnieniem Hasła osobom trzecim (także na skutek nieodpowiedniego zabezpieczenia Hasła przed dostępem osób trzecich) lub umożliwienie im korzystania z jego Konta w inny sposób.
Kontrahent zobowiązany jest niezwłocznie zawiadomić Sprzedawcę o korzystaniu z jego Konta przez osoby nieupoważnione lub o wszelkich innych stwierdzonych przez Kontrahent naruszeniach zasad bezpieczeństwa związanych z korzystaniem ze Platformy B2B.
§ 6
Wyłączenie odpowiedzialności
Niniejsza Polityka Prywatności nie obejmuje jakichkolwiek informacji dotyczących usług lub produktów innych podmiotów niż Sprzedawca, które zostały zamieszczone na Platformie B2B komercyjnie, gościnnie, na zasadach wzajemności lub niesłużących osiągnięciu celu handlowego.
Sprzedawca nie odpowiada za działania lub zaniechania Kontrahentów, skutkiem których Sprzedawca przetwarza podane przez nich dane osobowe w sposób określony w niniejszej Polityce Prywatności.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania w każdym czasie zmian, wycofania lub modyfikacji funkcji lub właściwości Platformy B2B, a także zaprzestania działalności, przeniesienia praw do Platformy B2B oraz dokonania wszelkich czynności prawnych dozwolonych przez obowiązujące przepisy prawa. W takim wypadku znajdzie zastosowanie § 8 ust. 3 niniejszej Polityki Prywatności.
§ 7
Kontakt
Wszelkie dodatkowe pytania związane z Polityką Prywatności prosimy kierować na adres Sprzedawcy wskazany w Regulaminie Platformy B2B.
§ 8
Postanowienia końcowe
Zasady określone w Polityce Prywatności podlegają prawu polskiemu.
Sprzedawca uprawniony jest do jednostronnej zmiany Polityki Prywatności w przypadku zaistnienia:
okoliczności Siły Wyższej,
zmiany obowiązujących przepisów prawa mających zastosowanie do świadczenia usług drogą elektroniczną lub transakcji zawieranych na odległość,
zmiany oferty Platformy B2B dotyczącej usług lub zmiany oferty Sprzedawcy zamieszczanej na stronie Platformy B2B, z zastrzeżeniem że zmiany Polityki Prywatności mają na celu dostosowanie treści Polityki Prywatności do oferty i jej warunków.
Sprzedawca powiadomi Kontrahenta o każdorazowej zmianie Regulaminu, w formie komunikatu przesłanego na adres poczty elektronicznej podany Sprzedawcy przez Kontrahenta. Sprzedawca powiadomi Kontrahenta o każdorazowej zmianie Polityki Prywatności, w formie komunikatu przesłanego na adres poczty elektronicznej podany Sprzedawcy przez Kontrahenta (wskazany w danych rejestracyjnych wprowadzonych przez Kontrahenta). Kontrahenci będą związani postanowieniami nowej Polityki Prywatności, o ile nie wypowiedzą Polityki Prywatności w terminie trzydzieści (30) dni od dnia ich powiadomienia o zmianie Polityki Prywatności. Zmiana Polityki Prywatności, w zakresie, w jakim jej postanowienia stosują się do Umów Sprzedaży, lub umów świadczenia usług w ramach Produktów innych niż Towar, nie zmienia treści Umów Sprzedaży zawartych przed zmianą Polityki Prywatności oraz w związku z Zamówieniami, które zostały złożone przed zmianą Polityki Prywatności.